15 Mart 2010 Pazartesi

SES var SES var.


Bir kaç gündür üst komşular çıldırdı. Çocuk allahın her günü ağlıyor. Karı koca sürekli dalaşıyorlar. Annede bir basiretsizlik var. Kocasına verdiği cevaplar şaşkınlık içinde bırakıyor beni. Adam telefonla tuvalete giriyor ve iş konuşuyor bu arada da malum işi yapıyor. Geçen pazar günü çıldırttılar beni. Torpille yukarı çıkıp kadınla adamın kafalarını birbirine tokuşturup çocuğu camdan aşşağıya atmak istedim. Üç kişilik evde sanki ordu yaşıyor gibi ses çıkarıyorlar. Bizim apartmanlarda ne yazıkki böyle. Depreme dayanıklı ev yapmışlar ama ses geçirgenli olanından. Hemde bildiğin gibi ses değil hani yukarıdaki sohbete eşlik edecek kadar geçirgenlikden bahsediyorum. Geçen akşam Sevgilim , bu çıldırtıcı gürültünün nereden geldiğini anlayabilmek için kulağını yere dayayıp yeri dinledi :-)) ve kendince bir uyarı da bulundu:-)) ıslık çalarak yere vurdu. Ben iddia ediyorum ses yukarıdan geliyor o da hayır ses aşşağıdan geliyor diyor. Herneyse güvenliği çağırdık . (biz gitarı biraz tıngırdatalın güvenlik çıt diye kapımızda olur). Yasin çok ses yapıyorlar bir uyarsana şunları, Ağbi hangisi aşşağısı mı yukarısı mı , Ben; yukarısı na oy kullanıyorum. Çünkü adamın sesini bir kerede asansörde duymuştum aynı, Hayır hayır ses aşağıdan geliyor. Sonuç sesler kesilmedi . Bence ses yukarıdan geliyordu zaten aşağısının uyarılması manasızdı.


Her sesi gürültü olarak algımam ben. Kozyatağındaki evimde orta yukarda keman çalan bir arkadaş vardı:-)) Keman çalışan bir insan hiç duydunuz mu bilmiyorum... Kemanla sürekli garip sesler çıkarır. Bütün sinirlerin oynar. Ben o sesi " çürük, dişlerimin sinirlerine" ulaştığında yaptığı ağrıya benzetiyorum. İşte yani, ona bile tahammül etmeye çalışırdım. Ortak yaşam , müzik aleti falan için.


Ama biz öylemiyiz canım. Hem gitarla nefis müzikler çalıyoruz(Saat biraz geç olabilir ama kötü ses çıkarmıyoruz sonuçta) Hem gürültü yapacak bir çocuğumuz yok. Ama işte insanların gürültü anlayışı belirsiz. Zırt zil kim o ?? Ben yasin güvenlik ,şikayet var.


Ortak yaşam saygıyı gerektiriyor. Her türlü ortak yaşamdan bahsediyorum .İister kocanızla olsun ister komşunuzla olsun. Karşılıklı saygı , beraberinde medenice bir hayatı getirir. İşte bizim Buralarda o medeniyet YOK KARDEŞİM GENE YUKARDAKİ ÇOCUK AĞLIYOR ÇILDIRICAM YAAAA..

1 yorum:

Momentos dedi ki...

allah sabır versin.. en iyi ben bilirim !!!